«Зрозуміти дитину» Пам’ятка для батьків, діти яких переживають кризу трьох років
Варто: - підтримувати атмосферу любові, ласки, безпеки й забезпечувати захист; - давати прості та чіткі інструкції, що ними дитина зможе керуватися; - підтримувати й хвалити за досягнення; - учити дитину основних правил безпеки; - встановлювати розумні межі поведінки і стежити за їх виконанням; - радіти розумовій активності та сприяти її проявам у дитини; - приділяти дитині час і забезпечувати можливості для розвитку її мислення; - пояснювати дитині, що для чого робити, як робити тощо; - дозволяти дитині виражати як позитивні, так і негативні емоції; - показати дитині різні способи вираження своїх почуттів; - залишатися спокійним під час спалахів гніву дитини – не поступатися, але й не зловживати владою; - називати почуття, що їх переживає дитина в конкретній ситуації, та озвучувати їй свої переживання; - виражати своє невдоволення лише щодо вчинків дитини, а не до неї самої; - утримуватися від суперечок про те, хто має рацію, а хто ні; - ставитися до дитини, як до «чудової, надзвичайної три річки». Не варто: - конкурувати за владу з трирічною дитиною; - вважати, що хороші батьки – це ті, в яких дитина слухняна; - пригнічувати дитячу активність і самостійність, карати за імпульсивність; - ставитися до дитини, як до «жахливої три річки»; - відмовлятися встановлювати межі й вимоги до поведінки дитини; - очікувати забагато від дитини, наче вона вже й справді доросла; - гадати, що дитина гратиме з іншими дітьми раніше, ніж навчиться грати біля них; - соромити та ігнорувати дитину.